2006
Clarke, David, Keitel, Cristine,
Shimizu, Yoshinori. Mathematics
Classrooms In Twelve Countries: The
Insider’s Perspective.
Rotterdam / Taipei: Sense Publishers, 2006. ISBN 90-77874-99-2.
Binterová, Helena, Hošpesová, Alena,
Novotná, Jarmila. Constitution of classroom environment. Case Study, p. 275-288.
Novotná, Jarmila.
Country Overviews, Czech Republic, p. 335-338.
FAVILLI, Franco. Lower Secondary School Teacher Training in Mathematics. Comparison and
Best Practices. Pisa:
Edizioni Plus – Pisa University Press, 2006. ISBN 978-88-8492-436-0.
Hofmannová, Marie and Novotná,
Jarmila.
Lucky numbers. p. 73-87.
Hofmannová,
Marie and Novotná, Jarmila.
“Real world” problems, Second piloting. p. 195-197, 200-204.
Novotná,
Jarmila. Komunikace ve
škole a v přípravě učitelů. In: Sborník
příspěvků Mezinárodní konference ICPM ´05. Eds. Přívratská, Jana,
Příhonská, Jana and Andrejsová, Dana. Liberec: TU v Liberci, 2006, p.
175-188. ISBN 80-7372-055-8.
Novotná, Jarmila,
STEHLÍKOVÁ, Naďa and HOCH, Mareen. Structure sense for University algebra. In: Proceedings PME 30. Eds. Novotná, Jarmila, Moraová, Hana, Krátká, Magdalena
and Stehlíková, Naďa, Praha: Atelier Guimaec, s.r.o., 2006, Vol. 4, p. 249-256. ISSN 0771-100 X.
Novotná, Jarmila
ZACK, Vicki, ROSEN, Gershon, LEBETHE, Agatha BROWN, Laurinda and BREEN, Breen: RF01:
Teachers researching with university academics. In: Proceedings PME 30. Eds. Novotná, Jarmila, Moraová, Hana, Krátká, Magdalena and Stehlíková,
Naďa, Praha: Atelier Guimaec, s.r.o., 2006, Vol. 1, p.
95-124. ISSN 0771-100 X.
Novotná, Jarmila. Défi de la formation initiale des enseignants
en mathématiques: L’enseignement des mathématiques en langue étrangère.
In Espace mathématique francophone,
Lénseignement des mathématiques face aux défis de l´école et des communautés. Sherbrooke:
Université de Sherbrooke, 2006. T2EMF40, 9 stran. ISBN 978-2-89474-070-5. [CDROM]. Vydáno na CD v roce 2009.
Novotná,
Jarmila, Pelantová,
Alena, Hrabáková, Hana and Krátká, Magdalena. Příprava výukových situací. In: Sborník příspěvků celostátní konference Jak učit
matematice žáky ve věku 11-15 let? Ed. Krátká, Magdalena. Vydavatelský
servis Plzeň, 2006, p. 151-173. ISBN
80-86843-08-4.
BINTEROVÁ,
Helena and NOVOTNÁ, Jarmila. One teaching episode from a learner’s, an observer’s and a
teacher’s point of view: A case study. In: Proceedings PME 30. Eds. Novotná, Jarmila, Moraová, Hana, Krátká, Magdalena and Stehlíková,
Naďa, Praha: Atelier Guimaec, s.r.o., 2006, Vol. 1, p.
370. ISSN 0771-100 X.
Vávrová,
Alena, Novotná, Jarmila, Volfová, Marta and Jančařík, Antonín. Hry ve vyučování matematice jako významná
strategie vedoucí k rozvoji klíčových kompetencí žáků. Studijní
materiál k projektu Podíl učitele ZŠ na tvorbě ŠVP. Blok D04. JČMF Praha
2006. 44 stran. ISBN 80-7015-085-8
[CDROM]
Novotná,
Jarmila, Pelantová, Alena, Hrabáková,
Hana and Krátká, Magdalena. Příprava a
analýza didaktických situací.
Studijní materiál k projektu Podíl učitele ZŠ na tvorbě ŠVP. Blok D02. JČMF
Praha 2006. 33 stran. ISBN 80-7015-085-8 [CDROM]
Novotná, Jarmila and Trch, Milan. Algebra
a teoretická aritmetika. Sbírka příkladů. 1. část - Lineární algebra.
1. vyd. Praha:
Novotná,
Jarmila and Hofmannová,
Marie. Mé
šťastné číslo. In: 10. setkání učitelů
matematiky všech typů a stupňů škol. Eds. Lávička, Miroslav, Bastl, Bohumír
and Ausbergerová, Marie. Vydavatelský servis Plzeň. 2006. p. 197-202. ISBN 80-86843-09-2.